Начало ФорумОпределяне на ширината на хвата при лег
Начало Най-нови теми Активни теми Най-популярни теми Най-полезни теми

Определяне на ширината на хвата при лег




Платинен Потребител
мнения - 551
Цветан Петров
2015-12-21 11:50:28

Здравейте колеги,

 

Интересува ме вашето мнение относно определянето на ширината на хвата при лег. Аз лично слагам безименните пръсти на маркировките на лоста и така го правя за хоризонтален лег и с показалците на маркировките за полу лег, но обмислям дали да не посъбера малко хвата. Какво е вашето мнение?



URL   
Харесвам 0

Модератор
мнения - 428
Петър Бояджиев
2015-12-21 14:04:26

И аз преди го правех с по-тесен хват (кутрето на маркировката), но усещах болки в раменете, пускайки лоста до гърдите. Наскоро като вървях към залата си спомних, когато бях начинаещ, как правех лежанка и се редувах с един доста набит и възрастен господин, очевидно с много опит из залите, който ми беше казал "Моето момче, ако искаш да имаш големи гърди, винаги дръж лоста максимално широко". Тогава, тъй като бях още начинаещ и разучавах твърде много неща, не обърнах много внимание на този съвет, но като си го припомних наскоро и реших да опитам. Бях наистина приятно изненадан от резултата, имаше подобрение в почти всички параметри на изпълнението - сила, контрол над щангата, напрежение в гърдите и т.н. За 2-3 седмици, работните ми килограми скочиха с 10, без  да развалям техниката или да скъсявам движението. В гръдните мускули също виждам приятна промяна, затова мисля да продължа така и за напред. А самият хват, за който става дума е палците малко след маркировката.



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2015-12-23 09:04:43

Не те ли болят китките при толкова широк хват? Иначе е ясно, че така би трябвало да има растеж. Разтягат се по-добре съответно и движението е малко по-късо и ползваш по-големи килограми. :)



URL   
Харесвам 1

Платинен Потребител
мнения - 551
Цветан Петров
2015-12-23 09:17:09

Аз съм си взел накитници, защото иначе при повече кг се балансира по трудно, но гледам масово хващат по тясно по клипове. Даже в залата има няколко човека хващат по тясно и ми беше любопитно дали не е по добре.



URL   
Харесвам 0

Модератор
мнения - 428
Петър Бояджиев
2015-12-23 10:47:18

Не, китките не ме болят, но наистина е рисковано за тях, ако загубиш контрол над щангата, прав си. А приятели трибойци са ми споделяли, че с тесен хват имат повече експлозивност, което им помага при максимални опити, не знам дали от там не тръгва модата с по-тесния хват, но на мен лично не ми е удобен за културистични цели.



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 78
Златан Борисов
2015-12-23 19:32:54

Според мен не е мода, а просто с малко по-тесен хват участват активно предното рамо и трицепса и така вдигат повече килограми, което е и целта им.Лично аз използвам средно широк хват, така, че да не натоварвам излишно китките.



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 291
Aleksandar Mihalev
2015-12-23 23:46:50

По тесен хват-за вътрешна част на гърди,широк хват за външна част.При по-тесния влиза доста трицепса,а при по широкия китките се товарят доста.При по тесен хват хода на щангата е по-дълъг,а при по широкият е по къс от това изхождаме,че при по тесен хват трбява да е по-трудно движението понеже извършваме повече работа(изминато разстояние на щангата).Важно е да се усеща упражнението където трябва,а не да правим за едно апък да товарим друго.



URL   
Харесвам 1

Напреднал
мнения - 187
Veselin Radev
2015-12-25 06:24:38

Най-важното при вдигането от лег е балансирането между килограмите и техниката. Прекалената тежест ни кара да включим в движението още няколко мускулни групи за сметка на целта, а тя е максимално натоварване на гръдните мускули. Не се овличайте по тежестите и грешната техника! От моя опит по залите, може би над 70% пренебрегват техниката и наблягат над така нареченият "его лифтинг". Относно хвата на лоста - по една педя от края на лоста, НО е хубаво да се редува. Напълно подкрепям колегите за по-широкия хват.



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2015-12-28 09:01:53

Мисля, че също зависи и от височината на човека.



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 207
Kristiqn Olegov
2016-01-09 12:20:23

Според мен средения хват е най-приемлив , но също много зависи от правилното изпълнение. Аз лично от около 6-7 месеца не правя хоризонтален лег и съм много доволен от релултатите в последно време , като го замествам с различни упражнения. Но не препоръчвам на хора с по - малък стаж в залата .



URL   
Харесвам 0