Начало Форум"ЗА" или "ПРОТИВ" въглехидратие веднага след тренировка?
Начало Най-нови теми Активни теми Най-популярни теми Най-полезни теми

"ЗА" или "ПРОТИВ" въглехидратие веднага след тренировка?



« 1 2 3 4 5

Напреднал
мнения - 207
Kristiqn Olegov
2016-01-08 09:28:03

То и аз , но не оптимално да се нахраниш веднага след тренировка . 



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2016-01-08 09:51:25

Айде докажи го?! Аз се храня така и се чувствам перфектно. Като целогодишно държа под 12% мазнини на килограмите ми.



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 207
Kristiqn Olegov
2016-01-08 10:06:25

Разгледай ми снимките :Д , така най-лесно мога да ти докажа . 

Организма след тренировка се намира в стрес . Лекото хапване , пиенето на протеин и т.н  след тренировка е за да може панкреаса да отдели инсолин , по този начин така да го кажа " организма да започне да работи " . Веднага след тренировка не може да усвоиш , както трябва нужните вещества . Организма трябва да осъществи повече неща на веднаж , което не е толкова ефективно . 



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 291
Aleksandar Mihalev
2016-01-09 00:47:02

 

Основната причина да се консумират въглехидрати след тренировка е за попълване на мускулния гликоген, който се изразходва по време на тренировка. Когато тренирате, вашият основен източник на енергия е мускулния гликоген. Гликогенът е форма на съхранение на глюкозата. Тя е съставена от дълги вериги от глюкозни молекули с многобройни клонове. Глюкозата е необходима за да се генерира АТФ (аденозинтрифосфат), който е източник на енергия и е от решаващо значение за мускулните контракции. Доказано е чрез много изследвания, че най-добрият начин за попълване на запасите от гликоген в мускулите след тренировка е да се консумират въглехидрати със висок гликимичен индекс (бързо усвояващи се въглехидрати) възможно най-бързо. Когато се изчерпа запаса на мускулния гликоген, трябва да сте загрижени за това, особено, ако мускулния растеж е вашата основна цел. Изследването върху използването на гликоген по време на силова тренировка, показва, че тренировките, състоящи се от 6-20 серии и продължителност около 15-30 минути изчерпват нивата на гликоген в мускулите с около 30-40 процента. При нормална тренировка използвана от повечето трениращи с продължителност около 60-90 минути в зависимост от интензивноста, води до изчерпване на глюкогеновите запаси с приблизително 60-75 процента.Някои специалисти препоръчват прием на въглехидрати с висок ГИ и по време на тренировка. Ако не приемете въглехидрати с висок ГИ след тренировка,това ще е пагубно за вашите вашите мускули и ще ограничи сериозно възстановяването и растежа им. В действителност, забавянето консумация на въглехидрати, само с около два часа след тренировка е доказано, че времето за възстановяване гликоген се увеличава значително,което може да доведе да загуба на мускулна маса. Напълно попълване нивата на гликоген в мускула възможно най-бързо след тренировка е важно за растежа. Съхранявания гликоген в мускулните клетки дърпа вода в тези клетки,което увеличава обема на мускулните клетки,следователно мускулните влакна и тяхната плътност. Това е важно, защото проучвания показват, че по-голям обем на мускулните клетки провокира промени в мускулите, които водят до дългосрочен растеж на мускулите. Друга полза от консумацията на въглехидрати с висок ГИ като декстроза-непосредствено след интензивна тренировка е, че вие ще се чувствате подмладени. Въглехидратите могат да ви помогнат да не се чуствате „унищожени” и” смачкани” след брутална тренировка,а точно обратно - енергични и добре възстановени. Друг плюс е,че консумацията на бързи въглехидрати след тренировка няма да доведе до отлгане на нежелани мазнини,което няма да попрече на диетата и целите ви. Още една полза от въглехидрати с висок ГИ е ,че покачват нивата на инсулин, които води до анаболни реакции. Инсулина е важен веднага след тренировка. Инсулинът се свързва със специфични рецептори намиращи се върху мускулните клетки.Когато това се случи, то дава възможност за глюкозата и аминокиселините директно за „влязат” в мускулите.Препоръчва се след тренировка въглехидратите с висок ГИ да се комбинират със аминокисели(например БЦАА) което ще доведе до процесите - растеж и възстановяване на мускулите. Консумирането на чистата глюкоза наричана още декстроза,след тренировка води до светкавично усовояване и абсорбиране в кръвния поток,което води до попълване на изчерпания глюкоген по време на тренировка. Това ще запази мускулите заредени с достатъчно гликоген за следващата ви тренировка,ще увеличи водата в мускулните клетки,което води до увеличаване размера на мускулите. Много трениращи се притесняват, че от бързи въглехидрати след тренировка ще натрупат мазнини. Във времето след тренировака е гарантирано, че тези въглехидрати, няма да бъдат превърнати в телесните мазнини,освен ако не сте намалили въглехидратите през деня и имате калориен излишък. Ако сте на диета за да губите телесни мазнини съсредоточете всичките или по-голямата част от въглехидрати за деня,във момента след тренировка. Може би сте притеснени от приема на въглехидрати след тренировка, защото мислите,че те те могат да понижат хормона на растежа (GH) и нивата на тестостерон, но това е много погрешна. Тъй като нивата на растежен хормон и тестостерон имат връх по време на тренировка. Нивата на растежния хормон и тестостерон ще паднат веднага след тренировка, независимо от това дали сте или не сте се приемали въглехидрати. Прозорецът след тренировка е най-доброто време, за да се постигне максимално използване на тези въглехидрати, и това помага с усвояването на други хранителни добавки като протеин,аминокислеини и креатин.



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2016-01-09 15:55:22

Какво да ти гледам на снимките ?! 74 килограма ли да гледам ??



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 207
Kristiqn Olegov
2016-01-09 16:12:10

Хаха , добър си ама , такива като тебе ги знам , обясняват ми на мене плочки не ми трябват важно е да си як :Д , всъщност реалноста е друга , в този спорт е важна и естетиката .



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2016-01-09 16:13:32

Ми аз имам 9 години стаж почти и съм на 10 процента мазнини в момента. Мисля, че съм постигнал повече от тебе и не ми трябват съветите ти :)



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2016-01-09 16:14:18

И форума е за споделяне на опит според мен, а не социална мрежа, да си качваме снимки и да се правим на яки.



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 207
Kristiqn Olegov
2016-01-09 16:21:46

Еми ти ме питаж докажи ми , това е най - лесния начин . Незнам , защо на всеки мой коментар в коя и да е тема ти се опитваш нещо да ме провокираш , а и смятам че резултата от този спорт се измерва визуално .



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 291
Aleksandar Mihalev
2016-01-09 18:56:06

Колеги не мислите ли,че не е редно всички да четем ваще нападки,имайте уважения и си пишете на лично.



URL   
Харесвам 0

Златен Потребител
мнения - 378
Ричи Петров
2016-01-10 11:50:52

Като се изказваш неподготвен във всяка тема нормално да се заяждам.Даваш глупави съвети на хора с малко опит.



URL   
Харесвам 0

Напреднал
мнения - 195
Ivan Petrov
2016-01-12 13:00:09

Михалев, мн подробно. Браво!



URL   
Харесвам 0

Новак
мнения - 19
Иван Василев
2016-09-17 11:41:00

Ще драсна един коментар, тъй като е по самата тема и е нещо, с което все пак мисля, че ще помогна на останалите, колкото и да е непрофесионално. Принципно тренирам от 27 годишен. Сега съм на 38. Преди около година и половина ми се наложи операция и прекъснах спорта за около 2 месеца, Оттам насетне процеса на възстановяването и връщането в залата беше трагичен, като загубих мотивация от рязкото падане на постиженията ми. Станах мързелив, дълбоко демотивиран и резултатите не закъсняха. Отскоро се върнах във фитнеса и първите ми тренировки бяха наистина трагични. Особено зле ми беше в първите час-два след тренировка. Кръвната ми захар падаше значително, ставаше ми лошо и директно без душ на леглото... Никога преди не бях изпитвал чак такъв провал след тренировка и преди никога не съм считал за необходимо да приемам въглехидрат в това време. След като започнах да си хапвам по 1 банан, заедно с протеиновия шейк след тренировка положението значително се подобри. Та, искам да кажа, че след тоя случай не ме инетересува дали и колко би било полезно или вредно, плюс или минус е приема на въглехидрат след тренировка. Важното е, че ме възстановява!

Та, да върнем темата в правилното русло! ;)



URL   
Харесвам 0

Новак
мнения - 20
ФитнесВкъщи Ворд
2017-08-11 16:12:15

За въглехидратите! Против това да са прости (захари). 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

https://fitnessvkashti.wordpress.com/   (ако имаш въпроси. Нищо не продавам, просто влизам тук по-рядко)

 



URL   
Харесвам 0
« 1 2 3 4 5